Tuesday 4 October 2016

Kenangan Si Manis 18 Sambut Birthday di KLIA

Assalam.. muga kebahagiaan dan kesejahteraan sentiasa bersama kalian.

Kakchik kongsikan kenangan anak kakchik menyambut birthdaynya yang ke 18 di KLIA. Kami gerak kira-kira jam 9.00 malam 16.9.16 dari rumah adik kakchik di Bandar Tun Razak menuju ke KLIA.. menghantar anak sulung kakchik yang pulang semula ke tempat belajarnya setelah 3 bulan cuti summer berakhir. Kami keluar awal sebab ada yang menunggu.. sahabat anak kakchik yang sama uni telah sampai lebih awal.. bagasinya melebihi muatan yang sepatutnya so mereka perlu adjust ke bagasi anak kakchik yang tidak sampai had lagi. Flight anak kakchik jadualnya pada pukul 2.10 pagi tarikh 17.9.16.

Dalam pukul 11.00 malam semasa anak kakchik nak check in bagasi.. petugas Emirates telah hint yang flight mereka berdua akan delayed disebabkan masalah over booked yang dihadapi pada hari tersebut. Dia diberikan voucher makanan RM25 pada malam itu.. sementara menunggu confirmation. Anak kakchik telah mengajak adiknya ke secret recipe untuk menikmati kek kerana sebentar jer lagi birthday adiknya.. mereka pergi bertiga beradik.. yang bongsu tinggal bersama kakchik di ruang menunggu. Sebenarnya kakchik pun terlupa pasal birthday tu.. hingga diberitahu oleh birthday girl  sendiri dengan menunjuk isyarat jam.. hehe.. tengah malam buta menunggu sampai otak jem takleh berfikir.. 

Happy birthday Tasya.. mama sayang sya.. sentiasa doakan yang baik-baik untuk sya..

Si Manis 18

Sempat bergambar sebelum bergerak dari rumah makteh di Bdr Tun Razak.. terima kasih makteh dan Uncle Iman


Kakchik dan family gigih menunggu flight danial sehingga pukul 1 pagi.. pihak Emirates confirmkan flight delayed sehari.. anak kakchik uruskan pengambilan tiket untuk keesokan hari dengan waktu yang sama. Penginapan percuma disediakan di Sama Sama Hotel.. cantik bilik hotelnya.. 5 star.. sebagai gantirugi.. tiket return diberi percuma untuk cuti summer tahun 2017.. Alhamdulillah.. baru anak kakchik terfikir untuk tidak balik pada tahun hadapan.. kerana nak jimat kos. Segala yang berlaku ada hikmahnya.. setelah selesai urusan anak kakchik, kami pun pulang ke Bandar Tun Razak.. akan datang semula pada sebelah malamnya.



bergambar kenangan.. ni malam flight abg anil delayed 
Keesokan harinya kami menyambut birthday kakak tasya bersama makteh sekeluarga.. abang danial tiada.. dia tidur dan berehat di hotel Sama Sama bersama kawannya. Untung kak sya sebab makteh pun buatkan kek untuk dia juga. Tapau kek untuk abang danial.. tapi dia kekenyangan.. makanan hotel sedap katanya. Abang anil jamah kek sikit jela.. Alhamdulillah flight nya mengikut jadual yang ditetapkan dan telah selamat sampai ke St Peterburg pada pukul 10 malam waktu sini pada 18.9.16 iaitu sama dengan waktu kami sampai di rumah JB setelah hantar si Tasya di Uitm Pilah dan singgah kampung untuk bertemu mak dan memunggah buah-buahan untuk di bawa pulang.. diberikan kepada family in law di JB.



Kak sya tak berapa suka kek.. kakchik still belikan sebagai kenangan bersama keluarga makteh





Adik risya tiada dalam photo.. demam.. terlena selepas makan ubat..

Sekian secebis kisah di KLIA.

No comments:

Post a Comment