Monday 31 October 2016

Kakchik jual penyembur serangga "Smart Keyler"

Assalam.. muga hari-hari yang kita lalui lebih bermakna dan menceriakan..

September lepas genap sepuluh tahun kakchik berhijrah dari Kuala Lumpur ke JB.. macam baru semalam jer rasanya kami berposah mengemas, hehe.. Masa mula berpindah dulu, kakchik dan suami menyewa rumah teres di Taman Damai Jaya.. setaman dengan mertua dan ipar. Berhampiran juga dengan kemudahan lain seperti sekolah kebangsaan, sekolah agama, masjid, klinik, kedai runcit dan menjadi laluan bas awam.

Alhamdulillah beberapa tahun kami menyewa sementara mendapat rumah sendiri yang bersesuaian dengan ekonomi kami.. iaitu yang kakchik tinggal sekarang di Skudai.. genap tujuh tahun bulan Oct'2016.. rasa cam baru jer kakchik mencuci dan mengemas sebelum masuk rumah baru.. masa tu sedang mengandungkan anak bongsu. Tanda-tanda usia telah separuh abad ialah.. kita merasakan sesuatu perkara baru sahaja terjadi dan berlaku.. tu yang kakchik alami arr.. hehe.. syukur masih sedar diri..

Masalah yang kakchik hadapi di setiap rumah ialah gangguan serangga seperti semut, lipas, lalat dan yang sewaktu dengan nya.. meja makan tu kemas dan lap macam mana pun jika di letakkan mangkuk lauk-lauk, sayur atau kuih muih pasti ada sahaja semut yang masuk.. naik jenuh nak mengadap.. Kebiasaannya kakchik pastikan setiap makanan yang dihidang perlu dihabiskan atau kena siap2 berkemas selepas makan dan simpan di atas dapur masak. Disitu sahaja tempat yang semut tak naik.. selain dari menyimpan di dalam peti ais.

Berbagai cara kakchik cuba tetapi tidak berapa berkesan.. sehingga kakchik terjumpa iklan di facebook tentang keberkesanan penyembur serangga yang bernama "Smart Keyler" terus kakchik pesan melalui facebook tersebut. Puas hati kakchik apabila mendapat penyembur itu dengan harga RM30 dan tambahan RM8 untuk bayaran pos bagi botol seberat 1 liter, terus kakchik ikut arahan di label.. menggoncang botol cairan tersebut sehingga larut sebatian putih di bawah tapak botol dan semburkan ke seluruh sudut dapur dan rumah kakchik. Untuk meja makan kakchik sembur dan keringkan dengan tisu sahaja.

Banyak lipas-lipas bergelimpangan keesokan harinya di area dapur dan ruang ke bilik air rumah kakchik.. semut langsung tidak nampak lagi di area tong sampah.. bawah meja makan dan tingkap tepi singki. Leganya rasa hati kakchik.. yang seronoknya.. dah boleh letak berbagai jenis makanan bawah tudung saji. Berbaloi jugak kakchik belanja RM38 kerana ianya dapat menyelesaikan masalah kakchik.. anggaran botol 1 liter boleh digunakan dalam tempoh tiga bulan. Kakchik pun mula membeli Smart Keyler dengan harga borong untuk diberikan kepada emak dan adik beradik di kampung.. kakchik juga promote pada jiran dan rakan sekerja. Alhamdulillah dari situ bermulalah kakchik menjadi dealer produk Smart Keyler ini. Selain digunakan sendiri kakchik menjual bagi mencari duit tepi bagi menambahkan pendapatan menampung belanja anak-anak di Uni.. almaklum kakchik tidak mendapat bantuan aiskrim, belkrim atau apa sahaja yang berakhir dengan rim... hehehe



Smart Keyler dalam pelbagai warna selain putih.. fungsinya sama

Smart Keyler ialah produk pemusnah serangga dan penghalau cicak yang tidak beracun, tiada toksik dan selamat digunakan bagi menghalau dan menghapuskan serangga yang berkaki enam seperti semut, lalat, lipas, pepijat, kutu dan sebagainya. Ianya juga boleh disembur terus ke tumbuh2-an bagi menghalau dan menghapuskan serangga.. juga tidak merbahaya kepada kanak-kanak. Produk ini adalah keluaran Bumiputera Islam. Boleh disembur juga di dalam kereta dan kenderaan lain, kedai dan pejabat selain dari penggunaan di rumah.

Harga Smart Keyler :

RM25   - botol 0.5 liter (stop production sementara untuk size ni)
RM30   - botol 1 liter
RM35   - botol refill 1.5 liter

Tambahan RM8 untuk bayaran pos seluruh Semenanjung. Boleh whatsapp kakchik di talian 013-7237155.


menarik sungguh warna-warnanya selain sangat berbaloi dan berkesan sebagai penyembur serangga

No comments:

Post a Comment