Friday 30 September 2016

Pemergian Arwah Abah Genap Sebelas Tahun.. 30.9.2005

Assalam..  setiap insan yang hidup pasti akan mati..

Tanggal 30.9.2005 merupakan tarikh kakchik kehilangan orang yang dikasihi.. bersamaan dengan hari jumaat.. waktu zohor arwah abah menghempuskan nafas terakhir.. dalam ambulance yang menghantarnya pulang ke rumah setelah beliau bertekad untuk balik dan tidak mahu membuat pembedahan jantung seperti yang disaran oleh doktor. Beliau ingin berada di kediamannya sendiri. Cuma dua malam di hospital.. serangan jantung semasa menghantar kucingnya ke klinik haiwan di Jasin.

Photo kenangan semasa arwah abah melawat kami di rumah sewa kami 3 beradik - Setapak Jaya pada awal tahun 1995

Danial bersama arwah atuk pada raya tahun 1997

Danial diribaan arwah abah. Walaupun arwah abah nampak kasar.. tapi beliau suka melayan cucu-cucunya. Tak kenal penat dia mengagah cucu-cucu yang pulang ke kampung.. terkadang sampai menangis cucunya.. baru dia mengalah.


Arwah abah bersama si tasya yang asyik menangis setiap kali pulang ke kampung

"Geram betul abah dengan anak kau ni.. asik nangis jer.. tak mau dengan orang lain pulak" kata-kata arwah abah masih tergiang-giang di telinga kakchik. Memang anak kakchik ni suka menangis sejak lahir lagi.. arwah abah pun ada datang ke Hulu Klang melawat kakchik yang bersalin bersama mak dan anak saudara si zura yang baru berumur 5 tahun masa tu.. beberapa malam jugak dia tidur di rumah kakchik pada tahun 1998 tu..

Semuga arwah abah.. Mohamed Saat bin Ayub tenang di sana..Aamiin. Setiap kali lepas solat.. kakchik hadiahkan Al-Fatihah dan ayat-ayat suci buat abah..





No comments:

Post a Comment