Wednesday 31 January 2024

Suami Sahabat Sharodz Meninggal @ 12.10.2023

Assalam.. setiap yang bernyawa pasti akan mati dan pasangan yang ditinggalkan perlu meneruskan kehidupan walau dihimpit pilu dan sedih yang tidak berpenghujung.

Kakchik kongsikan kisah sahabat baik kakchik iaitu Hajah Rafiah yang kematian suaminya secara mengejut akibat kemalangan jalan raya pada subuh 12.10.2023 yang lalu iaitu pada hari Khamis. Arwah Haji Omran sangat rapat dengan kami kerana setiap kali aktiviti alumni atau majlis kenduri kami pasti akan bersua muka dan bertanya khabar masing-masing. Kami juga adalah sub ejen untuk produk Nasi Arab Pak Om jadi kerap kali kami bertandang dan menjamu selera di rumah arwah. Beliau juga selalu menyokong perniagaan kecil kami dengan membeli secara pukal penyembur serangga Smart Keyler. Banyak jasa arwah dan selalu di dalam ingatan kami.

Kakchik tidak sempat melawat jenazah beliau kerana pada tarikh yang sama kakchik berada di luar kawasan.  Kami singgah ziarah sahabat kakchik dirumahnya di Kg Paya Rumput, Melaka Tengah pada hari ahad ketika di dalam perjalanan pulang ke JB. Syukur alhamdulillah kakchik dapat menyerahkan sedikit amanah sumbangan dari kawan-kawan sebagai tanda ingatan persahabatan kami.

Kakchik mengucapkan takziah dan menitipkan doa agar sahabat kakchik tabah dengan ketentuan Allah. Muga roh Pak Om ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Aamiin🤲





Banyak kenangan kami bersama pasangan sahabat yang sangat baik dan pemurah ini. Allahumma firlahu warhamhu🤲

No comments:

Post a Comment