Tuesday 30 January 2024

Aidil Lulus Ujian Motor

Assalam. Muga kita penuhi hari-hari dengan keceriaan agar hidup lebih bermakna.

Kakchik kongsikan kisah anak ke3 kakchik yang menduduki ujian JPJ untuk lesen motor. Beliau mendaftar untuk taklimat dan ujian komputer setelah genap usia 16 tahun pada bulan Oktober di Sekolah Memandu sekitar Gelang Patah. 

Setelah lulus ujian komputer dan mendapat lesen L maka beberapa sesi pembelajaran beliau hadiri sebelum set ujian JPJ pada bulan lepas. Pada ujian pertama anak kakchik gagal ketika di titi kerana gugup jadinya ujian ulangan diambil pada tarikh 10.1.2024 dan alhamdulillah beliau berjaya.

Lesen motor amat perlu kerana beliau ke kolej sekitar Johor Bahru berulang alik dengan menunggang motorsikal. Seminggu lepas lulus ujian, kami membawa Aidil ke JPJ Taman Daya untuk urusan lesen P (percubaan). Dokumen yang perlu Aidil bawa bersama ialah kad pengenalan dan slip lulus ujian beserta lesen L. Tidak perlu lesen  fizikal seperti dahulu lagi, semua lesen online sahaja. Bayaran sebanyak RM2.00 dikenakan. Muga Aidil menunggang motor dengan selamat dan mengamalkan undang-undang yang telah dipelajari. Aamiin🤲

No comments:

Post a Comment