Wednesday 31 January 2024

Aidil Daftar GIATMARA, JB

Assalam.. muga hari ini lebih baik dari hari semalam dan hari yang mendatang menjanjikan kebahagian buat kita semua.

Kakchik kongsikan hari pendaftaran anak ke3 iaitu Aidil di GIATMARA cawangan Johor Bahru pada tanggal 2.1.2024 bersamaan hari Selasa. Kursus yang beliau daftar ialah Teknologi Sistem Komputer. Alhamdulillah sesi taklimat dan borang bagi mendapatkan rawatan perubatan telah diambil dan pihak kolej memberikan cuti 2 hari untuk urusan tersebut.

Keesokan harinya kami ke Klinik Kesihatan Taman Universiti bagi urusan medical check up tetapi malangnya ujian urin disarankan agar dibuat di klinik swasta. Setelah mendapat result urin barulah doktor di Klinik Kesihatan akan mengesahkan borang. Jadi dah alang-alang ke klinik swasta, kami teruskan check up di sana sahaja. Bayaran yang dikenakan sebanyak RM80. Jika ujian urin sahaja, bayaran yang dikenakan sebanyak RM40. Ujian urin perlu dihantar ke makmal sekitar Johor Bahru dan result akan kami perolehi dalam tempoh 2-3 hari.

Aidil memulakan kelas pada hari Ahad berikutnya dan dimulai dengan sedikit orientasi. Syukur alhamdulillah anak kakchik Aidil dapat menyesuaikan diri dengan pembelajaran di sana yang bermula dari pukul 8.00 pagi dan berakhir pada jam 5.15 petang.

Beliau ke kolej dengan menunggang motorsikal. Muga Allah pelihara anak kakchik serta memberikan ingatan dan minat yang kuat untuk beliau menimba ilmu. Aamiin🤲











No comments:

Post a Comment