Thursday 30 May 2019

Trip ke Moscow Russia 28 ~ 31.5.19

Assalam.. muga terus dibekalkan kesihatan yang baik bersama tersayang di bulan yang mulia ini. 

Alhamdulillah kakchik dapat merealisasikan impian untuk ke Russia iaitu ke Moscow dan kemudian ke tempat anak kakchik study di St Petersburg. Flight tambang murah yang kakchik book berlepas pada jam 10.55 pagi 28.5.19 dari KLIA dan sampai ke Almaty 8 jam berikutnya. Kami mendarat di airport Moscow SVO kira-kira jam 9 malam setelah 4 jam fly dari Almaty. Suami kakchik terus membuat tukaran wang ruble di kaunter money changer untuk membeli sim kad Russia bagi membolehkan beliau memanggil teksi yandex ke apartment yang telah ditempah. 

Day 1~ 29.5.19 (rabu) 

Lawatan kami bermula selepas waktu zohor kerana kami berpuasa di bulan Ramadhan. Jadinya kami keluar sehingga waktu berbuka iaitu pukul 8.55 malam waktu di Moscow bersamaan jam 1.55 pagi waktu di Malaysia.


Photo berlatarbelakang St. Basil 

Berdekatan Red Square






Terima kasih Julia yang menjadi pemandu pelancong



Day 2 ~ 30.5.19 (khamis)


Cantik station metronya.. 


Cuaca mendung petangnya.. 


Singgah solat di Masjid Moscow

Hari kedua di Moscow Julia dan Amna yang temankan kami sekeluarga. Siap bawa surprise kek untuk uncle Anuar sempena birthdaynya. Jadinya selepas berbuka di Mee Tarik langsung makan kek.  Terima kasih untuk anak-anak bakal doktor ni.


Julia, Tasya, Yasmin & Amna

Aidil & Abang Imran

Happy birthday bang.. 

Day 3 ~ 31.5.19 (jumaat)

Kami check out dari apartment dan seterusnya menuju ke station keretapi untuk ke St Petersburg. Muga perjalanan kami dipermudahkan dan selamat sampai ke destinasi. 

No comments:

Post a Comment