Monday 24 September 2018

Perkhemahan Perdana SKTU1 @ 27-28.7.2018

Assalam..  muga kalian sentiasa sihat dan berbahagia di samping keluarga tercinta.

Kakchik kongsikan perkhemahan anak ketiga kakchik iaitu Muhammad Aidil dan rakan-rakan sekolahnya. Walaupun perkhemahan bertempat di padang sekolah sahaja, Aidil tetap teruja dan amat gembira untuk turut serta. Perkhemahan Perdana ini menggabungkan semua ahli persatuan iaitu PBSM, Puteri Islam Malaysia dan Pengakap. 

Objektif perkhemahan diadakan ialah bagi melahirkan murid yang mempunyai jati diri yang kental dalam menghadapi cabaran dunia globalisasi. Ianya juga bagi melatih pelajar untuk berdikari dengan menyediakan modul yang melibatkan anak-anak sendiri yang menyediakan makanan dan minuman bagi kumpulan mereka. Selain dari itu, ia dapat membentuk modal insan yang bakal menjadi pemimpin masa hadapan dan menyemai semangat patriotisme dalam diri mereka.

Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua guru-guru SKTU1 yang terlibat mengendalikan perkhemahan untuk anak-anak didik mereka. Jasa guru tetap dikenang hingga ke akhir hayat. Jazakumullahu khairan kathira.


Aidil sebagai wakil PBSM menerima hamper..

Taklimat sebelum perkhemahan bermula.. 

bersama guru penasihat persatuan

Jadual aktiviti sepanjang perkhemahan































































buat roti katanya.. hihi.. Aidil memang suka buat roti di rumah


Senarai barangan yang perlu di bawa

Terpancar kegembiraan dan kepuasan di muka anak kakchik ketika kami menjemputnya pulang setelah perkhemahan tamat walaupun dia keletihan. Alhamdulillah syukur.. muga anak-anak semua mendapat ilmu yang berguna dan bermanfaat. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment