Tuesday 31 October 2023

Ulangtahun Kelahiran Aidil - 16 Tahun

Assalam.. syukur alhamdulillah masih bernafas di bumi Allah yang luas penuh nikmat dan limpahan rezeki. Aamiin🤲

Tanggal 22.10.2023 bersamaan dengan hari Ahad merupakan hari ulangtahun kelahiran anak ke3 kakchik iaitu Abang Aidil yang ke 16 tahun. Syukur alhamdulillah muga Allah panjangkan umurnya yang berkat menjadi remaja belia yang soleh dan berbakti kepada kedua orang tua.

Kek parutan keju kesukaan beliau kakchik tempah dengan seorang sahabat yang tinggal di Bandar Baru Kangkar Pulai. Kebetulan anak bongsu kakchik sekelas dengan anaknya di SISME jadi kami saling berhubungan. Sedap hasil air tangan sahabat kakchik ni dan harga pun sangat berpatutan. Terima kasih Miza Smi yang buat penghantaran hingga ke rumah.

Kakchik meraikan anak bujang dengan makan tengahari di sekitar Bandar Jasin setelah membawa outing si bongsu. Kami singgah di rumah mak kakchik tetapi mak kurang sihat dan tak dapat join kami. Perutnya tidak boleh masuk sembarangan makanan.

Syukur alhamdulillah kami agihkan sedikit kek untuk mak jamah. Kami menghabiskan masa agak lama di rumah mak setelah pulang dari makan dan berbelanja. Selepas solat asar iaitu jam 5.30 petang baru kami gerak menghantar si bongsu pulang ke asrama semula.










Cuaca mendung bertukar menjadi hujan yang lebat. Kami tetap ke Pekan Gemencheh untuk membeli Tea live yang rakan-rakan Risya kirim. Pekan Selandar tiada cawangan kedai tersebut. Alhamdulillah si bongsu selamat kami hantar dan kami terus pulang ke JB.

No comments:

Post a Comment