Tuesday 31 October 2023

Dialog Prestasi Dan PBD SISME @ 27.10.2023

Assalam.. muga kalian beroleh ketenangan dan kebahagian bersama yang tersayang. Aamiin.

Awal subuh Jumaat yang penuh barokah kami telah bermusafir dari Johor Bahru ke Selandar, Melaka bagi tujuan menghadiri aktiviti sekolah puteri bongsu kakchik. Kami menunaikan fardhu subuh di rnr Machap dan meneruskan lagi perjalanan hingga keluar tol Tangkak. 

Kami bersarapan roti canai di warung sekitar pinggir Bandar Tangkak dan kami membungkus sarapan untuk kakngah juga si bongsu. Perjalanan diteruskan lagi dan kami singgah menurunkan perapan ayam sejukbeku, sedikit sayur juga perkakasan memasak di rumah kakngah yang terletak di Kampung Sialang.

Perjalanan kami teruskan hingga sampai ke sekolah. Ketika itu majlis pembukaan sedang berlangsung dengan penerangan dari Teacher Aziah, guru koperasi juga merupakan guru Bahasa Inggeris Arisya. Beliau menerangkan tentang sistem taksiran kepada semua ibubapa yang hadir sebelum kami semua bersurai untuk sesi dialog dengan semua guru mata pelajaran yang sedia memberikan komen juga nasihat mengenai pencapaian anak-anak.

Kakchik mulakan dengan berjumpa guru halaqah iaitu Ustazah Nor Aidah. Alhamdulillah prestasi Arisya amat menggalakkan dan telah mendapat TP 6 iaitu cemerlang untuk kedua-dua subjek Hifz Al Quran dan Maarat. Kami juga berjumpa semua guru yang mengajar si bongsu dan menerima segala komen juga pujian dengan hati yang terbuka agar anak kami terus cemerlang dunia dan akhirat. Jazakumullahu khairan kathira buat semua guru yang mendidik anak kakchik.







Sebelum zohor kakchik sekeluarga meninggalkan sekolah dan asrama dengan membawa pulang si bongsu. Kami singgah di rumah kakngah. Suami dan anak bujang kakchik ke masjid berdekatan untuk solat Jumaat dan kami menunggu mereka pulang untuk menjamu selera dengan hidangan lazat masakan kakngah. Kakchik cuma tolong rebuskan telur sahaja kerana masakan lain telah siap sedia.

Alhamdulillah terima kasih kakngah untuk masakan yang enak dan telah membungkus makanan lebihan untuk kami bawa pulang ke JB selepas solat asar petang itu. Muga Allah membalasmu dengan segala kebaikan. Aamiin🤲

No comments:

Post a Comment