Wednesday 31 May 2023

Aidilfitri Kedua Tahun 2023

Assalam. Syukur alhamdulillah masih diberikan nafas untuk merayakan hari yang mulia bersama keluarga tersayang.

Ahad 23.4.2023 awal pagi kami bersarapan yang ringan di homestay sahaja dan kemudiannya check out. Kami menuju ke rumah bapa saudara di Sg Rambai dan kemudian ke rumah Busu Jut di Kg Balik Pulau, Bukit Baru. Dapat kami bermaafan serta menghulurkan sedikit duit raya sebagai tanda ingatan.

Kami seterusnya singgah beraya sambil membuat penghantaran barang niaga di rumah sahabat kami Hajah Rafiah di Kg. Paya Rumput, Melaka. Oleh kerana kami telah kenyang, beliau membungkus makanan rumah terbuka UMNO Paya Rumput untuk kami bawa pulang ke rumah Mak Net. Alhamdulillah rezeki jangan ditolak.

Agak petang Danial dan isteri telah sampai di rumah nenek. Kesian sungguh kerana mereka terperangkap jem selama 5 jam dan Atirah yang berbadan dua sampai pitam. Kami plan ziarah mak saudara di Kg. Relau, Asahan bersama-sama tapi sayang mereka tiada di rumah kerana beraya. Kami beraya pula di rumah mak saudara di Jalan Pondok Batang 1 dan secara rasmi kami berkumpul sekeluarga di situ.

Banyak hidangan kuih raya dan juadah yang moksu sediakan. Kami makan kuih raya sahaja kerana masih kekenyangan makan tengahari dengan nasi lemak dan bihun goreng di rumah Busu Jut tadi.








No comments:

Post a Comment