Sunday 30 April 2023

Si Bongsu Daftar Masuk Sekolah Berasrama @ 27.3.23

Assalam.. muga hari ini lebih baik dari hari semalam dan hari yang bakal mendatang dapat memberi ketenangan buat kita semua.

Syukur alhamdulillah anakanda kakchik telah mendapat tawaran untuk naik ke tingkatan satu di Sekolah Berasrama Penuh (Integrasi) Selandar. Sekolah tersebut juga bermodelkan Tahfiz Ulul Albab (TMUA).  Kami panjatkan setinggi-tinggi syukur pada Nya dengan nikmat dan peluang yang diberikan buat puteri bongsu yang memang meminati bidang tahfiz.

Kami bergerak awal subuh  pada tanggal 27.3.23 iaitu hari Isnin menuju ke Selandar bagi tujuan pendaftaran dan seterusnya sessi taklimat ibubapa/penjaga yang akan berlangsung hingga ke tengahari.

Setelah tamat sessi taklimat pelajar dan ibubapa dibenarkan membuat aktiviti bebas hingga jam 5.00 petang. Kami mengambil kesempatan tersebut untuk melawat mak kakchik di kampung yang terletak di dalam daerah yang sama. Si bongsu seronok dapat berjumpa nenek dan nenek juga rasa teruja kerana cucu bongsunya dapat sambung belajar di sekolah tahfiz.

Muga Arisya dapat menyesuaikan diri dengan kawan-kawan dan semua kakak senior di asrama juga di sekolah. Aamiin 🤲





No comments:

Post a Comment