Thursday 19 July 2018

Danial Intern di Jabatan Laut Wilayah Selatan, Johor

Assalam..  muga kalian sentiasa berada di bawah lindungan Nya. Ramai yang batuk dan sakit tekak semasa musim buah-buahan ini.. syafakumullah buat kalian semua.

Kakchik kongsikan kali ini kisah anak sulung kakchik yang buat internship di Jabatan Laut Wilayah Selatan iaitu di Gelang Patah. Sebulan sebelum balik bercuti, beliau telah memohon kepada pihak yang berkenaan. Terima kasih kepada sepupu suami kakchik yang telah membantu untuk mengesyorkan kepada rakan sekerjanya. Jazakillahu khairan kathira.

Intern bermula pada 1.7.2018 setelah seminggu Danial dan rakan seuniversitinya melapor diri ke pejabat. Pada minggu pertama beliau ditempatkan di bahagian pentadbiran terlebih dahulu dan kemudiannya barulah ke bahagian pelayaran. Banyak juga yang Danial dapat pelajari.. ilmu pekerjaan dengan mengikut seniornya membuat pemeriksaan ke rumah api sekitar Gelang Patah, Pontian dan Mersing. Mereka juga sempat di ajar menyelam untuk melengkapkan diri bekerja di alam lautan.



dah gelap kulitnya.. berjemur  di panas matahari dan lautan


surat jawapan intership..

Muga Danial dan rakannya Faris dapat menjalani internship dengan jayanya di Jabatan Laut Wilayah Selatan dan dapat mengutip ilmu-ilmu yang dipelajari sebagai bekalan untuk menghabiskan tahun akhir mereka di Uni juga sebagai pengalaman bagi menempuh dunia pekerjaan nanti, Insya Allah.. Aamiin

No comments:

Post a Comment