Thursday 12 January 2017

Kancil masuk pemeriksaan Puspakom..

Assalam.. muga tahun baru ini menjadi pencetus semangat ke arah kehidupan positive dan beroleh ketenangan di dalam menjalani hari-hari yang mendatang..

Kesibukan di dalam menjalani urusan kerja seharian dan keluarga.. menyebabkan kakchik terlepas pandang untuk memperbaharui insuran dan cukai jalan sang kancil putih pada akhir tahun 2013.. so rentetan kereta utama dilanggar lori dan masuk workshop.. paksa rela guna pakai kereta yang sedia ada bagi memudahkan urusan.. lebih2 lagi mr hubby kadang2 bekerja di luar kawasan.

Setelah sang kancil dibaiki dan tayar bahagian hadapan pun ditukar.. seperti status blog kakchik sebelum ni.. kakchik pun call pihak Puspakom untuk membuat temujanji pemeriksaan - cukai jalan tamat tempoh lebih setahun.. walaupun kes kakchik lebih bertahun3.. hehe.. Please call Puspakom in advance.. 2 working days for the appointment. Set tarikh dan masa sekali. Pada hari yang dijanjikan berdebar2 kakchik memandu ke Puspakom cawangan Taman Tan Sri Yaakob, Skudai. Escort still the same man.. mr hubby.. panjang sungguh kenderaan yang berbaris.. kecut plak hati kakchik.. sib dah ada appointment.. bawak salinan asal geran kereta bersama ye.. daftar di kaunter dulu dan setelah buat bayaran bawa kenderaan masuk petak pemeriksaan seperti yang diarahkan. Anggaran tempoh diperiksa dalam 45 minit dan 10 minit lagi menunggu sijil dikeluarkan jika lulus.


sang kancil sedang dalam proses pemeriksaan..


tak mahal pun kos pemeriksaan.. ikut cc kenderaan..

Alhamdulillah setelah selesai dan lulus pemeriksaan kakchik terus membuat urusan membeli insuran yang bersesuaian dengan cik putih. Cukai jalan kena beli direct dengan JPJ ye untuk kes yang kena check Puspakom.

ini rupa sijilnya.. pertama kali kakchik tengok..


insuran yang paling murah...

No comments:

Post a Comment