Wednesday 28 February 2024

Majlis Perujian Tilawah Al Quran Peringkat Daerah Johor Bahru Tahun 2024M/1445 H

Assalam. Muga kita semua sentiasa di dalam rahmat Allah swt.

Tanggal 20.2.24 bersamaan dengan hari Selasa kakchik dapat mengikuti majlis tilawah yang di adakan sekitar kediaman kakchik iaitu di Masjid Pulai Utama. Alhamdulillah seronok dapat menghayati bacaan setiap peserta dengan menyemak di tafsir yang kakchik bawa bersama. Mantap bacaan bertaranum dan tajwid semua peserta.

Waktu rehat pertengahan majlis semua tetamu dihidangkan dengan sedikit kuih muih dan juga minuman sebelum majlis bersambung hingga peserta terakhir. Kira-kira jam 12.45 tengahari majlis bersurai dan dibekalkan bungkusan makan tengahari nasi campur. Keputusan rasmi dan hadiah akan diumum selepas solat maghrib nanti.

Alhamdulillah kakchik dan sahabat dapat bertemu pada maghrib tersebut di masjid untuk menyaksikan acara penyampaian hadiah yang dirasmikan oleh Pegawai Daerah Johor Bahru. Ustazah Zaireen dari Majlis Agama Johor pun turut serta menjadi penyampai hadiah bagi pemenang qariah. Pemenang pertama mendapat trofi dan wang tunai sebanyak RM800, pemenang kedua RM700 dan yang ketiga RM600. Tahniah dan syabas kepada semua pemenang. Mabruk!

Usai solat Isyak berjamaah semua tetamu dijamu dengan hidangan nasi beriyani kambing dan ayam. Enak sekali hidangan yang disediakan. Kami makan di dalam dulang beramai-ramai sebelum pulang ke rumah masing-masing.


No comments:

Post a Comment