Wednesday 30 August 2023

Kelahiran Cucu Sulung Kakchik @ 25.7.2023

Assalam.. muga hari ini lebih baik dari hari semalam dan hari-hari yang bakal mendatang menjanjikan kebahagian buat kita semua. Insha Allah.

Menantu kakchik Atirah mulai keluar tanda-tanda ingin melahirkan bayi sulungnya sejak dari hari ahad @ 23.7.23 lagi. Doktor yang merawat menyarankan agar dia menunggu di rumah sehingga gesa yang kuat dan memberikan cuti sakit kepada beliau kerana bukaan baharu 1 cm. Awal dinihari selasa beliau dimasukkan ke hospital HUKM kerana gesa sakit yang kian kuat dan malamnya setelah banyak jam berlalu, beliau telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki secara normal.

Syukur alhamdulillah lahirnya seorang bayi yang sihat dengan berat @ 2.77kg. Kakchik bergegas ke KL dari JB dengan menaiki bas pada pagi rabu terus ke TBS. Dari situ kakchik menaiki Lrt ke hentian Salak Selatan dan anakanda Danial telah menunggu di sana. Kami terus ke hospital kerana waktu melawat telah pun bermula.

Teruja kakchik melawat menantu dan cucu pertama. Rasa bersyukur kerana kedua-dua ibu dan bayi selamat. Agak lewat petang doktor membenarkan ibu dan bayi discharge.

Gembira sungguh kami berempat iaitu Danial, Atirah, Kakchik dan Tasya membawa bayi pulang ke rumah di Queensville, Bandar Sri Permaisuri. Muga cepat sembuh buat menantu kakchik dan muga Adam Rizq menjadi anak yang soleh. Aamiin🤲 Selamat berpantang buat Atirah.














No comments:

Post a Comment